Baby Einstein Language Nursery Dvd


Wiki source

The 2007 study, based on telephone interviews with parents, had been published in the Journal of Pediatrics and resulted in a lawsuit by the company's founders due to widespread negative media coverage stemming from the article. The press release announcing the study explained that for each hour spent watching baby DVDs/videos, infants understood on average six to eight fewer words than infants who did not watch them. The University of Washington researchers Frederick Zimmerman, Dimitri Christakis, and Andrew Meltzoff had claimed that, among infants aged 8 to 16 months, exposure to "baby DVDs/videos" such as "Baby Einstein" and "Brainy Baby" was strongly associated with lower scores on a Communicative Development Inventory, a standard language development test. The Baby Einstein Company expressed "serious concerns about the many contradictions" in the study. Although University of Washington President Mark Emmert rejected Disney's claims, in 2010 the university settled with the founders, paying out $175,000 in back legal fees and turned over the study's data to the Baby Einstein founders.